21. prosince 2014

Vampýrská akademie - Pokrevní sestry (1.díl) - Recenze

Autor : Richelle Mead

Originál : Vampire Academy

Rok vydání : 2009, 2014 (více vydání)

Počet stran : 280 (zdroj bux.cz)

Anotace : Morojská princezna Lissa a její nejlepší kamarádka Rose uprchly ve smrtelném strachu z vampýrské akademie, ale po dvou letech byly vypátrány tajemnými strážci a odvlečeny zpět. Znovu se tak ocitají v obrovském nebezpečí, protože na akademii se mohou pohybovat nebezpeční Strigojové.Ti chtějí Lissu zničit, protože jako jediná dcera urozeného morojského rodu je překážkou jejich plánu na ovládnutí světa vampýrů.

Naštěstí je tady ale dhampýrka Rose, v jejichž žilách se smísila krev vampýrů a lidí, takže dokáže zlým Strigojům lépe čelit. V tajemném a ponurém světě akademie ale nebude snadné odolat všem nástrahám a zradám: Lissa bude muset opatrněji využívat svých nadpřirozených schopností, aby nepadla do strigojské pasti, a Rose se musí vzdát velké lásky, aby mohla kamarádku ochránit a za žádných okolností ji nezklamat. Jediné, nač se totiž mohou obě spolehnout, je jejich vzájemné pouto, jejich přátelství…

Moje recenze : Kdysi jsme na Vampýrskou akademii šly s AI na film do kina, ten se mi moc líbil, a tak jsem se rozhodla si přečíst i knihu, jelikož ostatní díly asi jako film nebudou. Knížka byla strašně čtivá, za jeden den jsem dala 130 stran (na což jsem ve školním období opravdu pyšná).

Děj se vlastně hodně podobá filmu, akorát detaily se samozřejmě liší, měly tady dům se zahradou, spolubydlícího poté je unesli na akademii také jiným způsobem atd, knihu určitě doporučuji. Rose byla pořád stejná, svérázná a ochranářská, Lissa pořád stejně hodná, akorát ta ředitelka se ve filmu a knize dost liší věkem i vzhledem. Rose a Lissa utekly z akademie chtěly normální život, poté pro ně přijdou strážci a vezmou je zpět, dívky se zase musí učit, Rose musí trénovat na to aby se mohla stát strážcem a ochraňovat už oficiálně princeznu Vasilissu, mezitím jim určitý člověk na akademii přivozuje zlo, a je to vlastně někdo od koho by jste to ani nečekali. Spoustu scén tam bylo "navíc" než ve filmu, a možná proto jsou ty knihy lepší, dozvíte se víc a víc toho prožijete. Končí to celkem neuzavřeně, no bodejť vždyť to má 6 dílů. Vzásadě anotace prozrazuje většinu příběhu. :D A kdybych se měla rozhodnout mezi filmem a knihou tak to nejde, obě verze jsou super! Knížku jsem četla jako e-knihu v mobilu, a četla se mi rychle, dobře, a je skvěle napsaná. Obálka u prvního dílu se dá sehnat i ve filmovém vydání, a také box který je filmový, ale knihy mají původní obálky. K dalším dílům mám spoiler který jsem chtěla vědět, a celkem mě překvapil. Kniha si nezaslouží jak jinak než nejlepší hodnocení.

Hodnocení :




Obálka :


Královské rody jsem si pečlivě při čtení vypisovala, aniž bych je někde hledala - Drzodovi, Badicovi, Contovi, Ozerovi, Tarusovi, Daškovi, Vodovi, Lazarovi, Dragomirovi, Zeklosovi, Szelskyovi, Ivaškovi.
Potom jsem na internetu objevila obrázek kde jsou všechny znaky rodů a rody v angličtině.




Sdílejte:
Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This Share on Tumblr

Štítky článku:
,

0 komentářů:

Okomentovat