PAX - Hůl prokletí - Recenze

Autor: Asa Larsson, Ingela Korsell
Originál: Nidstången
Počet stran: 136
Nakladatelství: Host
Anotace: První díl ze série PAX pro mladé čtenáře.
Čas tepe jako srdce. Při každém úderu slábne ochranný štít světa proti nadpřirozeným silám a zlo se chápe své příležitosti
V městečku Mariefred se začínají dít podivné věci. K životu se probouzejí nadpřirozené bytosti. Svět se ocitá v ohrožení. Hluboko v podzemí pod kostelním návrším je ukryta tajná, magická knihovna. Vědění a moc skryté za zamčenými dveřmi přitahují zlé síly a její ochrana slábne. Staří strážci Estrid a Magnar potřebují pomoc.
Dvanáctiletý Alrik a devítiletý Viggo se do Mariefredu přistěhují do pěstounské rodiny. Zdá se, že právě oni by měli být pomocníky v boji proti vzmáhajícímu se zlu. Jenže strážci knihovny si myslí, že bratři jsou na válečníky moc mladí, a chtějí je podrobit zkoušce.Desetidílná série PAX je napínavá urban fantasy odehrávající se ve světě zabydleném bytostmi z hlubin staré severské mytologie. Zároveň je to dojemný příběh o síle sourozeneckého vztahu i o tom, jak je těžké naučit se znovu důvěřovat, když nás dospělí, na něž spoléháme, tolikrát zklamali. Svižný jazyk, atraktivní téma, napínavý děj a působivé komiksové ilustrace — ideální knihy pro ty, jimž čtení k srdci zatím moc nepřirostlo.

Můj názor: Po této knize/sérii jsem pokukovala, už když nakladatelství Host rozesílalo informační e-maily o připravovaných novinkách, knihy mne zaujaly, jak obálkou, tak námětem. No a poté byla v nabídce recenzních výtisků u knihcentra, a tak jsem si ji vybrala. Na YouTube i knižní trailer k této sérii, video můžete zhlédnout zde.

Děj byl napínavý, vcelku nepředvídatelný, tedy alespoň já bych ty události nečekala. Celý vývoj situace se mi líbil. Alrik a Viggo nejsou zcela obyčejní, avšak jejich osud jim moc nepřál a tak skončili u pěstounů. Ze začátku mi přišli zaražení a ukvapení, při zkoušce v knihovně prokázali svou odvahu, myslím, že chlapci prošli slabým vývojem. Dozvídáme se zde něco o knihovně, co je v ní uloženo, co se děje s tajemným městem, v němž chlapci nyní žijí, nechybí zde však normální školní potyčky, ani výchovné poučky. Na konci knihy už je část, která navazuje na druhý díl s názvem „PAX – Grim přízrak“ a je to pěkně tajemné.. Už se těším až si budu moct druhý díl přečíst.

Postav v této knize není až tak moc, ale je naprosto úžasné, že hned, když knihu otevřete jsou tam ilustrace hlavních postav, a vy si je tak nemusíte složitě představovat. Bratry Alrika a Vigga jsem si celkem pletla, jelikož Alrik na mě působí jako ten mladší z dvojice, jak chováním, tak i vzhledem a přitom je ten mladší z bratrů Viggo. Každopádně oba jsou moc sympatičtí, mají pro strach uděláno, jsou stateční, a dokážou se jeden druhého zastat. Viggův spolužák Simon, byl naprostý generál a jak bych to tak slušně řekla.. grázl, všichni se ho báli a tak mu nikdo nikdy nic neřekl. Jeho otec, učitel Thomas, se ho akorát tak zastával. Strážci knihovny Estrid a Magnar byli velmi vynalézaví, samozřejmě spolehliví, ze začátku byli k bratrům dost skeptičtí, ale ve výsledku byli velice milí, ochotní a sympatičtí.

Nečekala jsem, že se mi kniha bude až tak moc líbit, jelikož je to zaměřené na děti ve věku 10+, ale možná právě proto se mi to tak líbilo (ale já už nejsem dítě! Sakra..). Jak jste si již mohli všimnout kniha má nádherné grafické zpracování, jak obrázky ve stylu komiksů, tak obálka i strany na začátku a na konci jsou krásné. Písmo je větší, a začátky kapitol jsou ozdobeny černým havranem. Kniha se četla lehce a rychle, můžu ji 100% doporučit, ale pokud Vás dětské knihy nebaví, nejspíš to nebude Váš šálek kávy.

Za poskytnutí recenzního výtisku velice děkuji obchodu knihcentrum.cz, knihu můžete zakoupit ZDE.