Konec snění - Recenze

Autor: Jacqueline Wilson
Originál: Sapphire Battersea
Počet stran: 312
Rok vydání: 2012
Nakladatelství: BB/Art
Anotace: Hetty Featherová dostala jméno v nalezinci, kam ji její matka odložila hned po narození. Vždycky ale chtěla mít jméno podle svých safírově modrých očí. Po šťastném shledání se svou matkou doufá, že její nové jméno, Sapphire Batterseaová, pro ni bude znamenat i novou budoucnost. Když se však musí postavit na vlastní nohy, zjišťuje, že její život není takový, jak si ho vysnila.
Staňte se svědky Hettyiných zážitků a malérů v její první práci. Stále touží po setkání s milovaným Jemem, ale nachází také nového přítele – řeznického pomocníka Bertieho. Ovšem její skvělé plány a sny se pořád ne a ne uskutečnit – spíš se zdá, že budoucnost pro ni nechystá nic pěkného. Dokáže se s tím vším Hetty vypořádat? Pokračování Vzdušných zámků od nám dobře známé autorky dětských bestsellerů je určeno pro čtenářky od desíti do patnácti let.

Můj názor: Po pěti letech jsem zjistila, že kniha Vzdušné zámky má pokračování, a i když jsem první díl četla jako malá holka, ten druhý jsem musela mít. K prvnímu dílu mám velmi osobní vztah, když mi bylo čerstvých deset, dostala jsem knihu na narozeniny a v podstatě to odstartovalo moje samostatné čtení. Vzdušné zámky mi každý večer četla mamka a hned po dočtení jsem si celou knihu znova přečetla sama. Často se mi stává, že zapomenu obsah knihy, když jich čtu tolik. V téhle to je naopak, pamatuju si ji až moc a tak jsem se musela pustit do pokračování.

Příběh se odehrává v anglii, kde se nemanželské děti umisťují do nalezinců, protože nemít dítě v manželství je hanba. Právě v nalezinci vyrostla naše hlavní hrdinka Hetty Featherová.

Hetty je svérázná, chytrá, rozumná, ale učenlivá čtrnáctiletá dívka. Nyní nastal čas odejít z nalezince a vydat se do světa do služby. Hetty jako nemanželské dítě nemá moc možností, a tak jí nezbývá nic jiného než dělat služku aneb holku pro všechno. Díky tomuto „povolání“ se Hetty naučila spoustu věcí a poznala Bertieho řeznického učně, se kterým si párkrát vyšla v neděli na procházku. Hetty je paličatá a stále si přeje, aby jí ostatní říkali Sapphire Batterseaová podle jména, které jí dala její matka Ida a také podle jejich safírově modrých očí. Hetty jsem si zamilovala už v prvním díle a ani zde se to nezměnilo. Ida mi byla také celkem sympatická, hrála zde trochu větší roli než v prvním díle, ale to mi vlastně nijak nevadilo. Hetty stále myslí na syna svých pěstounů Jema, jako malá se do něj zamilovala, ale po umístění zpět do nalezince se na něj snažila zapomenout, kvůli své mladší sestře, které Jem slíbil to stejné co kdysi Hetty. Při odchodu z nalezince se Jem s Hetty setkali, avšak velmi krátce ja á jsem od začátku fandila jejich „vztahu“. Konec se mi z hlediska "zasněného dítětě" moc nelíbil, ale na druhou stranu byl realistický.

Jacqueline Wilsonová je autorka příběhů pro děti, jako malá jsem v knihovně měla přečtené všechny její knížky a většina se mi moc líbila. Konec snění je určený maximálně do 15 let, ale i tak jsem se do knihy pustila a zjistila jsem, že na příběhy od Jacqueline zřejmě nikdy nebudu dost velká. Kniha se mi moc líbila a určitě si v nejbližší době koupím pokračování (Za hlasem srdce), autorka dokonce napsala volné pokračování této trilogie s názvem Hvězdička, tu bych si také ráda přečetla. Na konci/začátku každé kapitoly je obrázek, které se mi jako malé hrozně moc líbily, teď jsou taky fajn, poslední stránka knihy obsahuje několik otázek, na které by jsme měli najít odpověď v závěrečném dílu trilogie. Škoda, že spoustu knih od této autorky, už se nedá koupit.

,