15. května 2015

Once Upon a Time - mini Recenze

Autor: Odette Beane
Originál: Reawakened: Once Upon a Time
Počet stran: 304
Anotace: Život Emmy Swanové nebyl zrovna pohádkový. Nikdy nepoznala své rodiče, žila v pěstounských rodinách a byla sama až do svých 28. narozenin. V ten den na ni ale zazvoní neznámý kluk, jenž tvrdí, že je její desetiletý syn Henry, kterého dala ihned po narození k adopci. A toto překvapení jí převrátí život naruby. Emma Henryho odveze domů, do města Storybrooke, v němž podle Henryho žijí opravdové pohádkové postavy, které ale zapomněly, kým byly, protože je zaklela Zlá královna. A pokud má Henry pravdu, tak jeho milá a osamělá učitelka Mary Margaret je Sněhurkou, tou nejkrásnější princeznou… a také ztracenou matkou Emmy. Nejdříve Emma nevěří Henrymu ani slovo, ale rozhodne se v městečku zůstat a postupně začne zjišťovat, že normální město Storybrook rozhodně není. Na to se v něm děje až moc zvláštních věcí. Uvěří Emma, že všichni ve Storybrooke jsou začarováni mocnou kletbou, a naplní osud, o kterém Henry tvrdí, že je jí předurčen? Zachrání všechny pohádkové postavy a odkryje tajemství tohoto místa? Pokud se jí to podaří, splní se jí její největší sen – shledá se s celou svou rodinou.

Můj názor: Začala bych asi tím, že mi kniha přišla jako úplný scénář k seriálu. Vím, že je to napsáno podle něj, a je super, že mezi knihou a seriálem není až takový rozdíl, jak mnohdy u filmů bývá, ale i přesto byla pro mě kniha zklamáním, seriál se mi zdá mnohem lepší. Strašně těžko se mi k tomu vyjadřuje, protože kniha si nezaslouží špatné hodnocení.

Postavy mi byly sympatické stejně jako v seriálu, tudíž všechny až na Zlou královnu a Rampelníka :D (No jo jsou to záporáci takže se to od nich očekává, ale prostě nemám je ráda). A Henry ten je pro mě spíš takový roztomilý malý chlapec.

Zajímavým námětem by pro někoho mohlo být spojení dvou světů, normálního – přítomnost a toho dávného – pohádkového. Každá postava v podstatě existuje v obou světech, kdy je normální lidská osoba a zároveň nějaká postava v pohádce. Kdo jste nebo co jste se dozvíte v Henryho knize poháde. V seriálu se tyto dva světy skvěle odlišují, avšak začátečník by mohl mít s tímto prvkem v knize problémy.Kniha se četla celkem dobře, dokonce i rychle řekla bych. Avšak čtení mě až tak moc nebavilo, protože jsem prostě věděla, co se stane. Určitě bych knihu doporučila spíše těm, kteří nekoukají na seriál, pro fanoušky seriálu by to mohlo být zklamání.

, ,