Past - Recenze

Autor: Andrew Fukuda
Originál: The Trap
Počet stran: 352
Anotace:
Jak zůstat na živu ve světě, kde jsou lidé považováni za pochoutku a všichni touží po jejich krvi?
Gen, Sisy, David a Epap společně se zbylými dívkami z Misie ujíždějí vlakem neznámo kam. Bojují o holý život a snaží se zachránit jeden druhého a současně svoji jedinou naději: lék. Vědí, že šance na uzdravení jejich blízkých a na lepší svět pro všechny existuje. Stačí jen dostat se k cíli a nevběhnout do pasti.
Osud Genovi chystá i další překvapení – znovu se setkává se Září, jeho první láskou a současně tím nejnebezpečnějším protivníkem…
Velkolepé finále skvělé trilogie od Andrewa Fukudy.

Můj názor: Bůh asi vyslyšel má přání, a daroval této knize krátké kapitoly. Něco takového jsem si řekla, když jsem byla asi ve třetině knihy a už jsem si byla jistá, že bohu poděkuji. Miluju krátké kapitoly, vždy mě to nakopne číst dál, a přesto můžu skončit poměrně rychle. Knihu jsem přečetla za několik hodin, mrzí mě, že to tak uteklo, ale jak moc jsem z knihy nadšená, se dozvíte níže.

Příběh byl opět naprosto famózní a nepředvídatelný, autor si svět glupanů/lidí/soumračníků dost dobře promyslel, a vyplatilo se to. Naštěstí nebylo nic zamotané (i s tím už jsem se setkala), Andrew si hravě poradil s každou situací. Klasické Genovo vyprávění bylo několikrát přerušeno kapitolami, které byly vyprávěny z pohledu Záře nebo Sisy. Ty kapitoly, které byly vyprávěny z pohledu Záře, mi přišly nejzajímavější, jelikož to byly hodně věci z minulosti a my jsme se tak při čtení dozvídali jak to vlastně bylo na začátku.

V ohledu postav se zde v metropoli a budovách vláce objevují nové postavy, které mi nebyly sympatické ani chováním, ani jejich činy. Hodně se zde mluví o Davidovi, kterého má Sisy stále tendenci zachraňovat, v jakékoliv situaci. Epap mi stále nebyl sympatický, a později už to vlastně bylo jedno. Záře pro mě přece jen byla stále pozitivní postava, i když už prostě nebyla, přece jen nějaké city jí zůstaly. Sisy i Gen se v několika situacích chovali nerozvážně, a po chviličkách měnili názory, ale to se dá ve stresové situaci celkem pochopit. Jinak celkově je má nejoblíbenější postava asi Gen.

I přes otevřený konec, si myslím, že můžu být jako čtenářka spokojena. Při takovýchto otevřených koncích, si totiž každý může domyslet svůj, jak by se mu to líbilo. Myslím si, že knihu můžu ohodnotit jako nejlepší díl trilogie (i když všechny byly úchvatné), jelikož byla kniha opravdu nepředvídatelná, což je za mě velké plus. Celá série je velmi povedená a doporučuji ji opravdu všem (i těm co nemají rádi upíry, vampýry a podobné nadpřirozené postavy), já je totiž nemusím, ale tuto trilogii jsem si zamilovala.
Mnohorkát děkuji nakladatelství Fragment za to, že celou sérii vydali a za poskytnutí recenzní knihy (vlastně celé trilogie), přímo tuto závěrečnou knihu si můžete koupit zde.

,