7. května 2015

Ze zákulisí #3 Čtečky a tablety

Možná jste si všimli, že v dubnu jsem článek z této rubriky vynechala, snad nevadí, jelikož je to nepravidelná rubrika. Neukamenujte mě prosím. Jinak by se to dnes dalo zařadit spíš do názorového článku. Doufám, že příští díl bude více zase o mně :)

Ať už je máte rádi, nebo ne prostě jsou tady. Řeč je o čtečkách / tabletech a elektronických knihách v nich. Každý má na tohle téma svůj názor, dnes bych Vám chtěla představit ten můj. Zajímalo by mě, jestli mohou e-knihy nehradit ty skutečné, papírové knihy v naší knihovničce.

Proč vlastně elektronické knihy vznikly? Možná byl důvod ten, abychom ušetřili stromy a jejich kácení. I když se dnes spousty knih vyrábí z recyklovaného papíru. Což by, ale protiřečilo každému knihomolovi, jelikož každý má rád hmotné knihy doma v knihovně.
E-knihy v podstatě existují už dlouho, protože než se hmotná papírová kniha vydá, musí se napsat, vykorekturovat a zkontrolovat digitálně, a to musí být v určitém formátu, což já vnímám jako určitého předchůdce e-knih. E-knihy jsou levnější, protože se vlastně hmotně papírově nevydaly, žádný papír barvy apod., ale zároveň souhlasím s tím, aby se za ně platilo. A proč vlastně? Někdo tu knihu musel napsat, přeložit, zpracovat i to musí být nějak zaplaceno. Zároveň bych tímto ráda upozornila na padělání e-knihy, čili jejich nezákonné rozšiřování. Také si v nich můžete různě zvýrazňovat slova, psát si poznámky apod., spousty čteček i tabletů má dnes spousty funkcí navíc. Klasické knihy mají dražší náklady na produkci, přesto se stále těší větší popularitě než e-knihy, a já doufám, že to tak zůstane. Domnívám se, že hmotné knihy mají pro člověka větší význam. Já osobně si e-knihy po přečtení mažu, kdežto hmotnou knihu můžu vidět každý den.
Jak asi víte, že já e-knihu přečtu rychleji než normální e-knihu, také se mi velice líbí, že jsou skladnější, můžete jich mít klidně i několik tisíc pohromadě ve vašem elektronickém zařízení. Na druhou stranu si knihu nemůžete ohmatat, půjčit ji, přivonět si k ní, jen tak si jí prolistovat a dívat se na ni každý den. Já se ptám Vás, myslíte si, že mohou elektronické knihy nahradit ty papírové?

Možná byl tento článek úplně zbytečný, protože jich na internetu koluje spousta, ale já jsem se rozhodla ho zařadit do téhle osobnější rubriky, a říct Vám svůj názor. Tak a teď jdu psát slohovou práci do češtiny, to jsem teda nadšená.


Sdílejte:
Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This Share on Tumblr

Štítky článku:

0 komentářů:

Okomentovat