3. června 2015

Half Bad: Napůl zlý - Recenze

Autor: Sally Green
Originál: Half Bad
Počet stran: 368
Nakladatelství: YOLi
Anotace: Fantasy příběh o nezdolné vůli přežít. Příběh, který vás chytne a nepustí až do poslední stránky. Nadpřirozený thriller se odehrává v novodobé Anglii, kde mezi lidmi žijí v utajení černí-zlí a bílí-hodní čarodějové. Obě frakce rozděluje silná nenávist a spojuje jedna jediná věc – strach z chlapce, který pochází z obou stran. Patnáctiletý Nathan je synem smíšeného čarodějnického páru a ostatními čaroději vězněn a mučen. Chlapec musí ze svého žaláře uprchnout před svými šestnáctými narozeninami a najít svého otce, nejsilnějšího a nejkrutějšího černého čaroděje na světě, jinak zemře. Zvládne svůj nelehký úkol přesto, že nemůže nikomu věřit? Ani dívce, kterou miluje?
Filmová práva k magickému debutu, který se stal mezinárodní senzací, okamžitě zakoupilo filmové studio FOX 2000 spolu s producentem Twilight ságy, Karenem Rosenfeltem.

Můj názor: Možná si říkáte, že je to nějaké klasické klišé. Dobro proti zlu, bílí proti černým a pak je tady vyjímka, někdo kdo je poloviční, a nikdo neví kam ho zařadit. Skeptičnost k polovičním kódům (jak jim v knize říkají) se mi celkem nelíbila, prostě Vás potřebovali někam zařadit, kamkoliv. Co máte dělat, když svého otce jste nikdy neviděli, jen víte, že je to nejmocnější černý čaroděj, a matčina strana rodiny jsou uznávané bílé čarodějnice? Vychovali Vás mezi bílými čarodějnicemi, ale přesto cítíte, že potřebujete potkat svého otce..

Nathan to neměl nikdy lehké, jeho nejstarší nevlastní sestra Jessica se ho nechce dotýkat, nejraději by ho zabila, prostě pro ni není bílý, ani součást rodiny, je prostě napůl černý. Když je v 17 letech oficiálně bílou čarodějnicí, její šikana proti Nathanovi naroste na síle. Jediný kdo vždy při Nathanovi stál je jeho starší bratr Arran. Nathana jsem si oblíbila téměř okamžitě.  Annalise byla dívka z uznávané bílé rodiny mi byla od začátku takovou záhadou, má světlé chvilky i ty „horší“, a já jsem opravdu nevěděla, co si o ní mám myslet. Snad se nějak víc projeví v příštím díle, protože teď je to pro Nathana dokonalá holka, ale pro mě dokonalá záhada. Nenašla jsem žádnou postavu, která by mi nějak cíleně vadila, což se mi u knihy dlouho nestalo.

Po dočtení této knížky se čtenáři dělí na 3 skupiny, jedni jsou nadšení, druzí jsou zklamaní a moc se jim to nelíbilo a třetím je to tak nějak jedno. Setkala jsem se se zástupci všech skupin, ale musím říct, že každý si na knize najde něco svého. Místy bych knihu doporučila i klukům, třeba by se jim mohl zamlouvat příběh z pohledu hlavního hrdiny, i když mohou tvrdit, že čarodějnice jsou pro holky. Half Bad bych doporučila víceméně všem, snad kromě dospělých, kterým by se to úplně líbit nemuselo.

Moc se těším na druhý díl Half Bad 2: Napůl Divoký (EN: Half Wild), který má také naprosto úžasnou obálku. Třetí díl Half Lost (český název tipuju na Half Bad 3: napůl ztracený) by měl v originále vyjít v březnu 2016, těžko říct, kdy se jej dočkáme v češtině. Kniha bude i zfilmovaná, jak už je zmíněno v anotaci, a já jsem na její filmové zpracování velmi zvědavá.

,