10. června 2015

Hunger Games: Vražedná pomsta - Recenze

Autor: Suzane Collins
Originál: The Hunger Games Catching Fire
Počet stran: 336
Anotace: Jmenuji se Katniss Everdeenová a zvítězila jsem v posledních Hladových hrách. Strhující příběh lásky a touhy po přežití ve světě plném útlaku a nesvobody pokračuje! Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných... Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí nebo se plamínek vzpoury rozhoří naplno? Druhý díl světového knižního bestselleru.

Můj názor: Když jsem četla první knihu, myslela jsem si, že je mezi filmem a knihou velký rozdíl. Překvapení přišlo, když jsem četla druhý díl, v porovnání s filmem byl film jen o boji v aréně, minimálně první polovina knihy, je pro někoho kdo zná jen film samá novinka. Takže pokud mi bude někdo, kdo viděl jen filmy, tvrdit, že je fanoušek Hunger Games, asi ho donutím (i nepovolenými mučícími nástroji) přečíst si ty knihy. Je to obrovský rozdíl, ty filmy miluju a znám je nazpaměť, ale ty knihy jsou o 100% lepší. Filmy a knihy spojuje motiv a postavy, ale spoustu věcí je jinak, až moc jiných věcí..
Z hlediska popisu světa, postav, prostředí, průběhu akcí apod. se mi mnohem více líbí knihy, protože je to tady detailně popsané, není to jen o boji v aréně, ale i o tom co se dělo okolo.

Ohledně postav jsem si až při čtení druhého dílu všimla, že Cetkie se ve filmu vlastně jmenuje Effie (proboha proč?).
Katniss mi v knize je sympatičtější, protože tady není tak zdeptaná, zoufalá a naivní jako ve filmu. Kdybych si jen přečetla knihu, a měla bych si Kat představit sama, byla bych z filmové verze zklamaná. V knížce jsem se mnohem víc dozvěděla o osmém kraji, o útěcích, o tom jak jednotlivé postavy přemýšlely a jaké byly doopravdy.
Diod (ve filmu jako BeeTee, zase změna jména) mi byl také více sympatičtější, nepůsobil tak namyšleně a nejspíš bych se s ním dokázala i skamarádit. Diod je chytrý mechanik ze třetího kraje, celý třetí kraj se věnuje výrobě elektroniky a jejich zařízení, a tak je bezpochyby, že se Diod neobejde bez drátu. Kovový drát, voda a elektřina jsou dohromady ta nejúčinnější zbraň.

Dějově se mi moc líbilo, že kniha obsahovala spousty popisů, nových věcí, Katniss se setkala s ostatními, jako jsou třeba uprchlíci z jiných krajů, nebo rodiny ostatních. My jsme se zároveň dále seznamovali s 12. krajem a životem v celém Panemu. Suzane vymyslela jeden dokonalý dystopický příběh, s dokonalým námětem, dějem i postavami. Hunger Games je pro menší i větší, kluky i holky, prostě úplně pro všechny! Smekám autorce opravdu.
S každým dílem se mi tato série líbí mnohem a mnohem víc, jsem zvědavá, který díl nakonec získá mé pomyslné první místo. Každopádně knižní série rozhodně vede! Kniha se špatně popisuje, jelikož sebemenší detail by mohl být spoiler, a když filmy znáte nazpaměť, nedá se vyhnout srovnávání.

,