6. června 2015

Únos - Recenze

Autor: Kathy & Brendan Reichs
Originál: Exposure
Počet stran: 382
Nakladatelství: BB/art
Anotace: Tory Brennanová – praneteř dr. Temperance Brennanové – prožívá spolu s Viráty další nebezpečné dobrodružství. Záhadně totiž zmizí dva studenti Boltonovy přípravky. Viráti se rozhodnou přijít záhadě na kloub a pustí se do pátrání po dvojčatech. Když ve sklepě jejich domu najdou krvavé stopy, začíná být jasné, že dvojčata někdo unesl. Jenomže vlčí schopnosti sílí a začínají být těžce zvladatelné, Chance Claybourne dál zkoumá záznamy doktora Karstena, pouta a vztahy mezi Viráty ochabují… existence smečky je v ohrožení.

Můj názor:
Únos je čtvrtý díl z pěti, v němž nám Tori, Hi, Shelton a Ben znovu ukazují, jak jsou natolik skvělí, že drží stále při sobě.  I přesto co se stalo v minulém díle, se nakonec Tori s Benem opět začínají kamarádit, napětí mezi nimi odpadá, a oba se to snaží brát docela statečně. Tori má vlčáka (napůl vlka a napůl Německého ovčáka) Coopa, a na ostrově Loggerhead, kde všichni naši hrdinové žijí, je ještě zbytek Coopovy rodiny, vlčice Šepta (Coopova maminka), pes Polo (tatínek) a Buster (Coopův mladší bratr).

Když jsem dočetla Šifru, byla jsem na Únos hodně zvědavá, název sám o sobě vypovídá o příběhu dost, ale pokud si myslíte, že víte, co se stane – Mýlíte se! Autoři této pentalogie Vás prostě překvapí, protože nikdy nevíte, co se stane, já osobně to teda nikdy neodhalím. Nevím, jak se jim to povedlo, ale opět mě naprosto překvapili a dostali. Akorát mě mrzí, že tato série není až tak známá jak by si zasloužila být. Neznám asi žádnou knihu, která by byla tématicky tak podobná jako série Virátů.

Začínáme „koncem“ Šifry, kdy se odehrává soud Pánem hry. Celý příběh se v podstatě točí kolem únosů dětí z Boltonovy přípravky, zároveň nám příběh naznačuje, že Tori a její smečka, už nejsou jedinými viráty na světě (o tom by měl být samostatně pátý díl). Okolnosti únosu byly nejasné, a přesně tady nastává ta chvíle, kdy si tipujete, kdo a proč to udělal, a přitom to pořád není přímo odhaleno. Kdybych toho napsala víc, bude to plné spoilerů..

Knihu i a celou sérii bych doporučila lidem, kteří rádi čtou nějaké tajemné případy, detektivky, napětí a knihy se zvířaty. Já tuto sérii budu pořád doporučovat každému, protože moje srdce si prostě získala a jen tak na ni určitě nezapomenu. Moc se těším na závěrečný díl nesoucí název Zúčtování a v originále vyšel v březnu r. 2015.

Za poskytnutí recenzní e-knihy, velice děkuji internetovému portálu knihy.idnes.cz.
Knihu si můžete zakoupit zde, případně e-knihu zde.

,