16. června 2015

Zpověď: Z děcáku až na přehlídková mola - Recenze

Autor: Veronika Kašáková
Originál: Zpověď: Z děcáku až na přehlídková mola
Počet stran: 248
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Tato zpověď byla napsána z touhy změnit svět k lepšímu. Pokusit se alespoň maličkou troškou přispět k tomu, aby třeba i jen pár dětí bylo šťastnějších, a to je zatraceně dobrý důvod, proč tuhle knihu vydat a číst. A vlastními slovy autorky: „Jsem přesvědčená, že jsem byla v dětském domově a prožila všechny ty okamžiky právě proto, abych dnes mohla pochopit ostatní opuštěné děti a abych jim mohla nabídnout pomoc, jsem jedna z nich, a i když existují nepochybně děti, které mají silnější příběhy nebo smutnější, tak věřím v to, že má kniha zvedne ze židle třeba i jen jedno dítě a řekne si: ‚Nezáleží na tom, kdo je má matka či otec, záleží na tom, KDO JSEM JÁ!‘“
Veronika je dnes mladou ženou, na které byste jen těžko poznali, jakým životem si prošla. Po několika krušných letech s matkou narkomankou se ocitla v dětském domově, kde prožila celé dětství i dospívání. Umíte si představit, jaké to je? Být neustále v kolektivu dalších dětí, čekat, jestli si pro vás máma nebo táta nepřijde, pochybovat, jestli vás má vůbec někdo rád, pochybovat o sobě a jestli to, že jste v dětském domově, jste náhodou nezavinili vy sami?
Ale tahle kniha není jen o tom, jak to mají opuštěné děti těžké, je také o naději a o tom, že když víte, co chcete, můžou se vám sny splnit, protože Veronika si své sny plní, i když měla čtyřku z fyziky.

Můj názor: Původně jsem Zpověď vůbec číst nechtěla, nemám autobiografie ráda. Nepřipadají mi jako plnohodnotné knihy, i když nepopírám, že někteří mají zajímavé životy. Jednou mě překecal Radek (CraWer) ať si ji koupím, tvrdil, že je to dobrá kniha, a že se mi bude líbit, zvlášť když jsem na tom psychicky v jednu dobu nebyla úplně nejlíp, nelhal (A já mu za to moc děkuju!).

Zpověď není jen kniha o Veronice a to tom jaký měla život v dětském domově, než se přihlásila do soutěže České Miss, není to o její cestě dětským domovem, není to jen příběh o tom jak najít sám sebe a zjistit, že vlastně vůbec nezáleží na tom, kdo jsou naši rodiče. Zpověď je kniha o naději, víře, přátelství, realitě a uvědomění. Každý z nás by si měl uvědomit, co je vlastně pro člověka důležité a co není středem našeho Vesmíru. Při čtení na mě působily různé emoce, připadala bych si jako bych některé části prožívala místo Veroniky, jindy bych ráda stála vedle ní a uklidňovala jí. Zpověď je prostě o životě, chybách, zklamáních, emocích uvnitř nás, napravení a naději do budoucna.

Na knize šlo poznat, že Veronika není spisovatelka, souvětí byly občas moc dlouhé a zmatené, byly tam i gramatické chyby, ale přes celý ten příběh to té knize klidně odpustím. Ona si to totiž zaslouží a rozhodně až mi zase nebude nejlíp, budu si tou knihou alespoň listovat. Na konci knihy najdete Verčiny fotky! :) Graficky bych zmínila třeba to, že kniha má modré písmo ve čtení, ale žádný rozdíl nebyl. :D

Zpověď bych doporučila úplně všem, ať už si chcete odpočinout, poznat život Veroniky, nebo najít trochu té naděje, knihu by si měli přečíst i ti, kteří vším pohrdají a zamyslet se nad svým chováním.
P.S. Četla jsem to v psychické nepohodě a byly to pro mě silné emoce - nevím jak to bude u Vás pokud jste v pohodě! :D
Hodnocení:

Obálka:


Sdílejte:
Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This Share on Tumblr

Štítky článku:
,

0 komentářů:

Okomentovat