5. září 2015

TY - Recenze

Autor: Caroline Kepnes
Originál: YOU
Počet stran: 448
Nakladatelství: Domino
Anotace: Opravdová láska bolí. Já už jsem to pochopil. A ty to brzy pochopíš taky. Když Guinevere Becková vkročila do knihkupectví, kde Joe pracuje, jako by ho zasáhl blesk. Ta dívka je zosobněním všeho, co kdy chtěl: je krásná, chytrá a má v sobě více sexuální přitažlivosti než jeho nejdivočejší sny. Kvůli ní by třeba vraždil, jen aby ji získal. Guinevere to ještě neví, ale narodila se pro něj. A Joe je odhodlán udělat vše pro to, aby i ona pochopila, že oni dva tvoří dokonalý pár. Když v následujících dnech její svět rozmetá série velmi nešťastných a dosti podivných náhod, je Joe jediný, kdo jí nabídne pomoc a útěchu. Ale to není zdaleka všechno, co je své vyvolené připraven poskytnout! Je s ní i ve chvílích, kdy to jeho vyvolená netuší – dokonce i když o to ani nestojí. On přece ví nejlíp, co je pro ni dobré, a ve své velkodušnosti dokonce přehlíží i vady, které se skrývají za Guineveřinou dokonalou fasádou. Opravdová láska bolí, to už Joe pochopil, a Guinevera to brzy pochopí taky. Obsesivní vztah se začíná rozjíždět po spirále smrti... Thriller Ty je až perverzně chytrým záznamem chorobné posedlosti, při jehož čtení vám bude nejspíše poněkud úzko. Vlastně dosti úzko. Přesně jak to autorka zamýšlela.

Můj názor: Každého z nás knihomolů zajímá kniha, ve které vévodí knihovna, knihovníci, další knihomolové apod.. No a také určitě všichni víte co je stalking. Pro ty kdo neví, je to pronásledování určité osoby nebo skupiny osob, z neznámého důvodu. Jelikož jsem si v poslední době oblíbila seriál Stalker (běží na Nově, v pondělí večer), tak jsem se po této knize vrhla, v tomto ohledu mě bohužel trochu zklamala. Očekávala jsem poutavou knihu, ve které mě napětí bude neustále držet od čtení a nenechá mě oddechnout. Toto se však nedostavilo, možná byla kniha dokonce i úplný opak.

Není to tak dávno, co jsem knihu dočetla, ale už ani nevím, co jsem vlastně četla a o čem to celé bylo. Prostě mé oči pouze klouzaly po stránkách a vůbec nevnímaly příběh. Bylo to jednoduše o tom jak posedlý chlap, sleduje holku, která se mu líbila a na kterou se upnul. Pamatuju si akorát perverzní myšlenky úchyláka Joea, chápu, že i tomto příběh byl, ale bylo mi to nesympatické, otravovalo mě to, a stále jsem knihu odkládala, protože jsem neměla potřebu vracet se do jejího světa.

Hlavní postava Joe byl naprostý psychopat, který mě absolutně nezaujal, byl mi nesympatický, vyprávění z jeho strany se mi vůbec nelíbilo a celkově byla tato postava až moc přehnaná. Guinevere Becková aneb naše oběť, kterou si Joe vyhlídl v knihkupectví, byla o něco lepší, přece jen byla to oběť a netušila co se na ni chystá.

Čtení ubíhalo strašně pomalu, nudilo mě to, psací styl autorky mi vůbec nesedl. Bohužel jsem na této knize nenašla nic, co by se mi líbilo. Téma stalkingu mě zajímalo a zajímá, ale tahle kniha mě velice zklamala. Vůbec to nebylo to, co jsem čekala a nebavilo mě to. Tuto knihu za sebe nedoporučuji, brzy vyjde od téže autorky nová kniha v češtině, po této zkušenosti, mě nijak neláká.
Za poskytnutí recenzní e-knihy děkuji webu palmknihy.cz
Knihu si můžete v elektronické podobě zakoupit zde.

,