10. října 2015

První - Recenze

Autor: Kiera Cass
Originál: The One
Počet stran: 280
Anotace: Nastal čas korunovat vítězku! Když byla America vybrána do Selekce ani ve snu by ji nenapadlo, že by se ocitla na dosah samotné koruny, natož k srdci prince Maxona. S blížícím se koncem soutěže narůstají hrozby za branami paláce a America si uvědomuje, jak je lehké všechno ztratit a jak těžce bude muset za svou budoucnost bojovat.

Můj názor: Atmosféra na zámku houstne, blíží se finále, kde vyvolená získá bohatství, vládu a prince. Král už od začátku Ameriku neměl rád, jeho nechuť k samozřejmě pokračuje i v tomto díle. Otázka je však; Zvládne to Amerika? Ustojí psychický nátlak, sílu médií a útoky na palác?

Přestože z názvů všichni víme, jak série dopadne, umí být Kiera Cass celkem vynalézavá. Stejně jako v Elitě bychom zde měli ocenit zejména drobné zápletky, mezi jednotlivými postavami. V některých situacích je První také hříčka na city, při čemž se nesmíte zbláznit, protože tohle k holčičím románkům prostě patří. Nejednou jsem chtěla zabít jak Ameriku, tak autorku, později bych zase nejraději uronila slzu. Bohužel i v této knize muselo přijít pár smutných částí, kdy jsem si říkala, jestli to bylo vážně nutné. Dospěla jsem k názoru, že bylo, protože jinak by byla kniha až příliš dokonalá. Kniha obsahuje jak velkou romantiku, tak napětí a možná i prvky dystopie.
Stejně jako v Selekci i Elitě se Amerika v některých situacích chová jako nevyspělá husa, ale i přesto jsem ji měla ráda, a fandila jsem jí od začátku. I když se neumí rozmyslet a občas nemá chování vhodné královně, na druhou stranu má dobré nápady, důraznost a smysl pro mír. Amerika se pokoušela zavést spoustu reforem, u kterých jsem ji jen fandila. Maxon mě v této knize štval trošku více než v ostatních, chápu, že se musel věnovat všem dívkám, ale mně se to chování prostě nelíbilo.

Obálky jsou především to, díky čemu je tato série známá, všechny jsou nádherné a zrovna ta u První dokonale vyjadřuje svatební šaty a celou tu atmosféru. Moc se těším až CooBoo příští rok vydá Dědičku (=novela; The Heir) a doufám, že vydají i ostatní novely! Celou sérii Selekce mohu doporučit úplně všem, protože jsou to přesně ty odpočinkové knihy, které alespoň jednou za čas potřebuje každý z nás. Jsem si jistá, že si jednou Selekci přečtu znovu.

Shrnutí kast:
První - královská rodina
Druzí - úředníci, vojáci v armádě, stráž v paláci, policejní jednotky, modelky, pracovníci v rádiu