29. března 2016

Hřebec - Recenze

Autor: Alice Clayton
Originál: Screwdrivered
Počet stran: 200
Nakladatelství: Mladá fronta
Anotace: Po Nabíječi a Roštěnce se čtenářky mohou těšit na ztřeštěnou romantickou komedii o strhávání korzetů a vzdouvající se hrudi, o nezkrotné vášni a nekonečné lásce. Také o archivaci dokumentů a o koňském hnoji – počkat, cože? Ve dne Viv Franklinová navrhuje softwarové programy. V noci tajně hltá zamilované románky a touží po rytíři v nablýskané zbroji, nebo po kovboji na divokém hřebci (ach bože, jen zaržát), nebo po statném požárníkovi, do kterého by se zamilovala až po uši. K tomu nosí korzet – na ten nezapomínejte. Když se dozví, že po dávno zapomenuté tetě zdědila nádherný starý ranč v kalifornském Mendocinu, vyrazí tam celá natěšená s vidinou obrovského dobrodružství jako z románu. Jenže v každém románu nastane zvrat, že ano? Na jedné straně kovboj, pro kterého se jí úplně zapálí lýtka (kovboj Hank totiž za spálená lýtka skutečně stojí). Na druhé straně knihovník Clark Barrow, který se jí jaksepatří dvoří. Mohou tvídová saka a záplaty na loktech soupeřit s koženými kalhotami a botami s ostruhami?

Můj názor: Celý život toužíte po vypracovaném kovboji na koni. Když zdědíte dům po tetičce na druhé straně světa zdá se váš sen skoro dosažitelný. Kalifornie jednoduše čeká, zvlášť pro nezadanou mladou ženu. Viv konečně opouští rodné město, s absolutním nevědomím jaký dům na ni čeká. Naposled totiž viděla tetičku jako malá holka. Od té doby už zůstávala v rodném městě, pod dohledem svého otce, matky a s několika bratry. I jako jediná dívka mezi svými bratry, přesto měla technologické nadání. Otec vlastnil největší a nejlepší IT firmu na trhu, ve které byli i někteří bratři Viv. Ovšem Viv nechtěla být součástí rodinné firmy a tak si založila vlastní. Která docela konkurovala té otcově.

Krásný kovboj Hank se každý den jezdí starat o koně a ostatní zvířata na zděděný ranč. Vše se zdá tak dokonalé, že si dokonce Viv začne plánovat balící techniky. Viv celý život touží po dokonalém muži, no a Hank se zdá býti dobrým kandidátem. Jenže to by se do toho nemohl začít míchat knihovník Clark Barrow. Dost sexy knihovník. Který se neustále objevoval u Viv doma, jelikož zděděný dům je místní památka, a tak se nedá s ním jen tak něco dělat. No a znáte to.. Když někoho vídáte čím dál častěji, už ho nemůžete tak „nenávidět“ jako to měla ze začátku Viv s Clarkem.

Kniha se četla lehce, svižně. Neustále jste chtěli vědět, co se stane na další straně, i když musím říct, že závěr byl celkem předvídatelný (tedy alespoň pro mě ano). Občas mi vadilo chování Viv, v jednu chvíli slintala nad Clarkem, poté se vystavovala před Hankem jako nějaká puberťačka. Každopádně to k ní asi tak nějak patřilo, takže postupem času se dá na Viviinu osobnost zvyknout. Hank, to byl jedním slovem ignorant a Clark typický sexy knihovník. (Ovšem já žádného takového zatím neznám).

Přestože už tato kniha není o základním páru Simonovi a Caroline tak se s nimi i tak setkáme. Simon je totiž dávný kamarád naší současné hlavní hrdinky Viv. A jak už to tak zbývá, když zdědíte starý rozpadající se dům, potřebujete interiérového designéra, což je kdo jiný než Caroline. A tak se v této knize setkávají hned několikrát, kvůli opravě domu i přátelství.
Pokud jste si Viv oblíbili, můžete se s ní a jejím drahým ještě setkat v knize Poslední výkřik, což je novela k sérii Nabíječ. Ovšem v Česku je uváděna jako poslední pátý díl. Na Poslední výkřik bude časem také recenze.

,