18. prosince 2016

Mrazivý oheň - Recenze

Autor: Amanda Hockingová
Originál: Frostfire
Počet stran: 270
Nakladatelství: Cooboo
Anotace: Ukryté hluboko v srdci sněhem pokryté divočiny leží tajné království Kaninů - magická říše stejnou měrou krásná jako zrádná... Bryn Avenová mezi Kaniny nikdy tak úplně nezapadala. Díky svým blond vlasům a modrým očím se vždy cítila jako outsider - s nečistou krví neschopná si získat respekt a postavení. Ale je odhodlaná prokázat svou loajalitu království, které miluje. Jejím snem je stát se členkou elitní královské gardy a nic jí nesmí stát v cestě… ani city, které chová ke svému šéfovi, Ridleymu Dresdenovi. Jakýkoli vztah mezi nimi je naprosto vyloučený, ale Bryn si nemůže pomoct. A začíná mít pocit, že i on k ní něco cítí. Mezitím na království někdo zaútočí - to prověří Bryninu sílu jako nikdy předtím. Konečně má příležitost konfrontovat Konstantina Blacka, zrádce, který se před pěti lety pokusil zavraždit krále. Jen Bryn ho může zastavit, ale riskne vše, jen aby ochránila království, které ji není ochotno přijmout takovou, jaká ve skutečnosti je?

Můj názor: Ocitáme se v dnešním lidském světě, ale ten není tak obyčejný, jak se zdá. Mezi lidmi totiž žijí trollové. Kdo to vlastně jsou takoví trollové? Vypadají jako lidé, tedy někteří. Ostatní můžou měnit barvu kůže, mají žábry či jiné tělesné zvláštnosti. Trollové žijí ve svých vlastních městech, většinou vzdálených od těch lidských. Kniha vypráví příběhy kmenu Kaninů, jejich životy, historii a osudy.

Do tohoto kmene také patří hlavní hrdinka Bryn Avenová, která je velká bojovnice, přestože to v životě nemá vůbec lehké. Jejím povoláním je stopařství. Dá se říct, že pracuje v jakési trollí armádě, která chrání Kanince s tou nejčistší krví. Tedy takové trolly, kteří zrovna vládnou. Kromě ochrany krále a královny však práce stopaře přináší i další důležité povinnosti, na které se z větší části soustředí celý příběh.
Více z této recenze si můžete přečíst ZDE.
Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji portálu Fantasya.cz.
Spíš 4,5/5 kočiček :)